Ondernemingscode
Een integere ondernemer doet wat hij zegt en zegt wat hij doet
Integriteit neemt een structurele plaats in binnen Lamberink en Dynamis. De aanleiding daarvoor is zowel intrinsiek als van buitenaf ingegeven. Lidmaatschappen van de RICS, NVM en VastgoedCert leggen een hoge integriteitstandaard op. De ondernemingscode van Dynamis Vastgoedconsultants en Makelaars geeft onze medewerkers en klanten een duidelijk overzicht van de verplichtingen en verantwoordelijkheden. In onze Ondernemingscode staat beschreven hoe wij met integriteit omgaan, hoe wij zaken doen en hoe wij de code naleven.
Bekijk hier de ondernemingscode van Dynamis.
Klachtenprocedure
Lamberink neemt een proactieve houding aan ten opzichte van klanttevredenheid. Onze klachtenprocedure is vastgelegd en legt uit hoe een klacht bij ons kan worden ingediend. De klachtenprocedure kent drie stappen.
Stap 1
Deze stap geeft Lamberink de mogelijkheid om uw klacht in behandeling te nemen. Lamberink probeert de klacht naar uw tevredenheid op te lossen. Als u met ons gesproken heeft over uw klacht, vragen wij u de informatie over de klacht op papier te zetten. We vragen u dit te doen om een goed beeld te krijgen van uw klacht. De schriftelijke klacht kunt u sturen aan:
Lamberink Makelaars & Adviseurs
T.a.v. Directiesecretariaat
Javastraat 10-18
9401 KZ Assen
Tel: 0592 338410
E-mail: secretariaat@lamberink.nl
We nemen uw klacht zo snel mogelijk in behandeling. Binnen zeven dagen ontvangt u van ons bericht dat wij uw klacht ontvangen hebben. Binnen 28 dagen ontvangt u van ons een reactie op uw klacht. Indien het voor ons niet mogelijk is binnen 28 dagen een reactie op uw klacht te geven, ontvangt u binnen deze termijn een bericht waarin wij specificeren waarom wij nog geen reactie kunnen geven en een prognose binnen welke termijn wij dit wel kunnen.
Stap 2
Lamberink is partner in Dynamis. Bent u niet tevreden over de afhandeling van de klacht, dan kunt u dit melden bij ons hoofdkantoor:
Dynamis B.V.
Orteliuslaan 5
3528 BA Utrecht
Tel: 030-7670390
E-mail: info@dynamis.nl
Stap 3
U kunt kiezen voor een second opinion door een onafhankelijke partij. In Nederland is dit:
Raad van Arbitrage voor de Bouw (RvA)
Postbus 19290
3501 DG Utrecht
Tel: 030-2343222
Fax: 030-2300125
Website: www.raadvanarbitrage.nl
Omdat Dynamis ‘Regulated bij RICS’ voert, kunt u vragen over onze klachtenprocedure stellen aan:
RICS Europe
Rue Ducale 67
B-1000 Brussel
België
Tel: 0032-2-7331019
Fax: 0032-2-7429748
E-mail: ricseurope@rics.org
Website: https://www.rics.org/nl/
Klachtenprocedure NVM
NVM hanteert het standpunt dat een makelaar in eerste instantie de gelegenheid behoort te krijgen om klachten over hem of zijn kantoor zelf op te lossen. Bij het behandelen van klachten is Frisia Makelaars de makelaar daarmee uw eerste aanspreekpunt. Mocht u echter van mening zijn dat uw klacht niet afdoende is afgehandeld, dan kunt u zich wenden tot NVM, die een eigen klachtenprocedure kent.
Tuchtrecht NRVT
De taxateur die zich inschrijft in het register van het NRVT is onderworpen aan de statuten en de reglementen van het NRVT en derhalve ook aan tuchtrechtspraak. Dat betekent dat hij voor zijn handelen of nalaten in strijd met de Algemene gedrags- en beroepsregels en/of andere reglementen van het NVRT, individueel ter verantwoording kan worden geroepen voor het centraal ingericht en onafhankelijk opererend tuchtcollege van de Stichting Tuchtrechtspraak NRVT (STNRVT). De STNRVT is onafhankelijk van het NRVT, kent een eigen bestuur, statuten en reglementen.
Klachten kunnen worden ingediend door belanghebbenden, opdrachtgevers of door het NRVT. Klachten worden ingediend bij het klachtenbureau van de STNRVT. De klacht wordt vervolgens behandeld door een onafhankelijk tuchtcollege.
U kunt een klacht indienen bij het klachtenbureau STNRVT via: info@nrvt.nl
Postadres:
Stichting Tuchtrechtspraak NRVT
Postbus 4136
3006 AC ROTTERDAM